Pages

January 8, 2022

Scrambled eggs Sandwich and learn journaling | Sandwic Telur hancur dan belajar menulis jurnal

Bahasa dan video seminit di bawah :)

English version and a minute video below :)

Brought kids overnight in KL | Bawa abang adik bermalam di KL



Camping in the sky while journaling | berkhemah di awangan sesambil berjurnal


Overnight in KL for a few days to accompany grandparents who had stayed there for awhile. 


I briefed abang adik on how to take care of grandparents. Take turn to accompany them watching any documentary or sitting together for tea or dinner. 


At the same time, I introduced and familiarized for abang adik in the art of journaling. I'm not really sure how to start at first, but I started with like 'what I studied' .. or 'I practiced' ..or just write a date first.. like jotting a diary more or less. 


Woke up, we cooked scrambled eggs. Had it with bread in Kuala Lumpur City. 


Happy Saturday ❤️

Bermalam untuk beberapa hari bagi menemani emak bapa yang tinggal di KL tak pasti berapa lama.


Bagi taklimat  kat abang dan adik cara nak jaga tok mereka. Bergilir teman tok samada masa tonton dokumentari atau duduk untuk minum atau makan. 


Pada masa yang sama, cuba bagi abang adik berjinak dengan seni berjurnal. Saya tak pasti bagaimana tapi bermula dengan 'saya belajar' .. atau 'saya berlatih' .. atau mula dengan menulis haribulan dulu.. macam coretan dalam dairi lebih kurang.. 


Bangun pagi, terus masak telur hancur. Alhamdulillah. Makan bersama roti di bandaraya Kuala Lumpur. 


Salam Sabtu ❤️


16 comments:

  1. Looks very delicious and perfect to kick start the day!

    ReplyDelete
  2. Lama tak makan roti dengan scrambled eggs. Nak buat telur dah habis. nak kena beli telur dulu :)

    ReplyDelete
  3. Fantástico. Adoro ovos mexidos :))
    -
    O Pôr do sol na mais pura sedução
    -
    Beijos. Bom fim de semana

    ReplyDelete
  4. Rico sandunche. Te mando un beso

    ReplyDelete
  5. Bagus adik dan abang teman dan jaga tok. Dah biasa buat dirumah pasti biasa nak uruskan tu.

    ReplyDelete
  6. Wah bagus tu belajar journal writing

    ReplyDelete
  7. Delícia de sanduiche, adoro!

    Amiga tenha uma feliz semana.
    beijos

    ReplyDelete
  8. Hehe kalau saya ada tugasan kena buat jurnal. Lepas itu melekat menulis jurnal walaupun tidak tulis hari-hari.

    ReplyDelete
  9. scramble egg fav ank dara

    ReplyDelete
  10. sarapan feberet suami cik. nur ni

    ReplyDelete
  11. saya pun minat journaling. tidak tahu generasi sekkarang betah ata tidak menulis diari

    ReplyDelete
  12. blog adalah jurnal juga hehhee

    ReplyDelete
  13. Looks yummy. Menu paling senang, cepat dan sedap

    ReplyDelete
  14. Scrambled eggs or omelettes (especially our unique menemen) are our favourite breakfast dish. This sandwich looks great.

    ReplyDelete
  15. Sekali sekala mkn mcm ni berselera sungguh

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin