Pages

January 26, 2022

Mustard Greens & Mushroom Mix Vege | Sawi Bunga & Sayur Campur Cendawan

Bahasa dan video seminit di bawah :) 

English version and a minute video below :) 

Came back from Teh Tarik Place as in album on 12th Nov 21,  as for dinner, I cooked mushroom mix with baby spinach. 

¦ Balik dari Teh Tarik Place tu pada 12hb Nov 21, masak cendawan dan baby spinach pada malam tu. 

On 15 Nov 21, I had fried Sawi Bunga (Green Mustard) for dinner. |  Pada malam 15 Nov 21 pula makan sawi bunga goreng. 


Feel like starting all over again for night green meals when I saw the previous photos of fibre rich servings. 


It looked like I've made it halfway eating low carb when nights fall. It was declining towards December as the mood was for holiday feasts.


When I heard or saw any friends or relatives went on for holiday overseas, I tended to treat myself with travelling food. 


This year I started having supper to fast for the day, skipping lunch, have dinner to break fast. But then, I can't eat vege for that particular day, so I am back with rice but quarter of carbo, quarter of vege and half of protein. 


Back to the vege above, it was delicious and flavorful because I cooked it with fish sauce. It tasted like broth or fish stock. Anyway, there is food tech (fish stock) in there that made it yummy :) 


Happy Wednesday 💖


Rasa nak mula balik semula untuk jamahan hijau bila jatuh malam hari, sejak nampak gambar makanan kaya fiber je. 


Nampak gaya, dah berjaya separuh jalan untuk makan rendah karbo. SubhanAllah. Mula menurun sejak bulan Disember bila mood makan makanan percutian. 


Tambahan lihat sedara mara, kawan, pergi bercuti di luar negara, terjebak pula melayan diri dengan makanan percutian pula. 


Tahun ini saya dah mula makan sahur sebelum subuh, berpuasa sunat/bayar seharian, berbuka di waktu senja. Tapi itula, berbuka mestilah makan nasi, cuba juga ala diet suku suku separuh, di mana separuh tu ayam atau ikan.


Berbalik ke sayur di atas, teramat sedap sebab saya letak sos ikan. Rasa sos tu macam rebusan sup atau serbuk perasa. Ada la tu dalamnya bahan teknologi makanan ala kimia yang menyedapkan :) 


Salam Rabu 💖



11 comments:

  1. sounds good with the fish flavor

    ReplyDelete
  2. I miss mustard greens so much. It looks really appetizing.

    ReplyDelete
  3. bila bercuti atau makan bersama keluarga memang susah nak makan sihat. Semoga berjaya restart healthy diet ye

    ReplyDelete
  4. The popular saying that we all know around here: "Eat breakfast like a King, lunch like a Prince and dinner like a Pauper" has been confirmed by studies that also show its great benefits when it comes to losing weight and maintaining the results for a long time. time favorably affecting body weight.
    Greetings from Argentina

    ReplyDelete
  5. Saya pun cuba puasa sunat seminggu sekali tapi kan susah untuk makan rendah karbo tinggi serat. Kagum puan boleh buat.

    ReplyDelete
  6. Terliur tengok hidangan sayur yang disediakan.
    Heheh kalau bercuti memang sukar sedikit nak kawal makan ikut diet harian kita kan...

    ReplyDelete
  7. It looks delicious and very healthy.

    ReplyDelete
  8. The food looks great ...

    ReplyDelete
  9. Se ve muy rica la verdura te mando un beso

    ReplyDelete
  10. I like to eat baby spinach ...

    All the best Jan

    ReplyDelete
  11. Tahniah kak berjaya turunkan beberapa kilogram. kena terus konsistent. Sos ikan ni ada perasa yang menyedapkan makanan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin