Pages

October 21, 2021

New Picnic Table by Taman Jaya Lake | Meja Berkelah Baru di tepi Tasik Taman Jaya

Bahasa dan video seminit di bawah :)

English version and one minute video below :)


Packed picnic bag and new folded table :)  Siap beg berkelah dan meja lipat baharu :)

More comfy with folded table| Lebih selesa dengan meja lipat


Earlier on I wanted to go for a walk to the shop and buy steak, wanted to teach kids how to grill meat. And teach them how to eat steak with real steak knives.


Holiday mood conquered laziness or vice versa. Stayed home til the last day we made our way to have lunch by the lake again.


We headed up towards the central Klang Valley. Stop and took exit before the arch of welcoming us to the Federal Territory that is our capital city, Kuala Lumpur.


Arrived there, saw few folks were fishing, families relaxing and finishing eating not sure eating or just sitting but saw kids played at the playground.


We opened the table, set infront of the lake by the city. Nature in the city we were. Love the sounds of manmade and the nature. Harmonily embrace the smell, sounds and the views, lively and alive.


Happy Thursday❤️


Pada mulanya saya berangan angan untuk berjalan kaki ke pasaraya untuk membeli daging stik. Mahu ajar abang dan adik macamana nak memasak stik, cara makan stik dan juga cara menggunakan pisau stik.


Hati perasaan percutian telah menakluki kemalasan ke terbalik kot. Hanya duduk dirumah sahaja hingga hari akhir barulah buat keputusan untuk ke tasik berdekatan untuk makan tengahari.


Kami menuju kearah pusat tengah Lembah Kelang. Berhenti lalu masuk laluan keluar sebelum jumpa dengan pintu gerbang yang menyambut datang ke Wilayah Persekutuan itu, iaitu laluan ke ibunegara, bandaraya Kuala Lumpur.


Sampai disana, ternampak ada beberapa orang yang sedang memancing, ada juga keluarga yang sedang berehat selepas habis makan tengahari, rasanya. Dari jauh juga nampak kanak kanak yang gembira bermain ditaman permainan.


Kami buka meja yang baru dibeli,  betul betul berhadapan tasik didalam kota itu. Keindahan alam semulajadi ditengah kota yang kami diami ini. Suka dengan bunyi bunyian dari ragam manusia serta dari alam semulajadi itu sendiri. Suasana harmoni yang mendakapi rasa, bunyi dan permandangan itu amat meriah dan hidup.


Salam Khamis ❤️

14 comments:

  1. Selamat beriadah di tengah kota

    ReplyDelete
  2. A very practical table and how nice to spend time with family in the nature!

    ReplyDelete
  3. seronok picnic tepi tasik..Taman Tasik Jaya PJ best!

    ReplyDelete
  4. Dah lama tak piknik tepi tasik.
    Thinking of going to Tasik Biru, Kundang.

    ReplyDelete
  5. Ini rasa yang nak berpiknik juga ni. Sambil menikmati keindahan luar.

    ReplyDelete
  6. This is a great place for a picnic.

    ReplyDelete
  7. memang happy bila. dpt. picnik camni
    kan. tasik. pulaa. ishhh best. sgt

    ReplyDelete
  8. Thank you :) I enjoyed the photo and video. A pretty place to enjoy a picnic with your children.

    ReplyDelete
  9. veo que pasasteis un buen dia de picnic, me encantan estas salidas

    ReplyDelete
  10. Bercuti jugalah tu, walaupun dekat. Berselera makan di tempat lapang

    ReplyDelete
  11. What a nice picnic. Great idea to bring along the foldable table too. 👍

    ReplyDelete
  12. ada meja berkelah tu syok la

    ReplyDelete
  13. Hehe terus rasmikan meja berkelah.

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin