Pages

January 31, 2016

Persiapan hari lahir | Preps for Birthday

Hari yang terik, pukul 12:45 tengahari begitu, kami menjemput Fadya dari sekolah. Masuknya anak saya di dalam kereta, suaranya berbunyi ingin kek besar dan fire (api). Saya tahu dari gambar whatsapp group sekolah, hari tersebut memang ada sambutan hari jadi (stimulasi kemahuannya) yang di buat persendirian dari ibu bapa murid di sekolah.

Fadya 3 tahun di BSC, 2015
Jadi saya faham apa yang Fadya mahu itu. Saya berbual dengannya tentang kek, goodies tetapi dia asyik mentioned candles lilin untuk ditiupnya sendiri. Dalam fikiran saya, siapalah yang mencipta lilin atas kek ini sangat di minati Fadya. Budaya sekolah Fadya memang ada menyambut hari jadi.

di belanja oleh aunty tersayang
Untuk Faiq, saya sendiri pula ingin membuat kenduri cupcake untuk kawan-kawannya. Rancangnya akan bertanya dengan teacher Faiq dulu. Yang pasti tiada meraikan si pemberi kenduri itu, bersyukur kepadaNya sudah cukup. Biar senyap, lebih baik. Faiq cakap dia tak suka cupcakes, dia lebih suka beri yogurt dekat kawannya, risau mama basi ditengah jalan nanti.

ada 3 jenis ja, strawberry corn, choc rice, jelly pilihan Fadya, hari ini Fadya beli kacang mcm cap ibu jari tu untuk diisinya dalam goody bag :)
Semalam dah mula buat sedikit goodies untuk Fadya, yang ringkas, asalkan ada. InshaAllah.

*Saya juga sedang membaca buku "Behaviour Psychology".

5 comments:

  1. Happy birthday.. i pun mmg tak pernah sambut birthday anak2.. takat suka2 kat rumah je.. wish lebih kurang.. anyway, happy birthday..

    ReplyDelete
  2. Eksited sungguh die nka sambut bezday

    ReplyDelete
  3. meh share sikit mommy ape kesimpulan yg ade pade buku behaviour psychology ;)

    ReplyDelete
  4. Birthday girl mestilah nak pilihan sendiri. Selamat hari lahir.

    ReplyDelete
  5. Alahai comel nyer Fadya...teruja sangat dia dengan kek dan lilin yer...

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin