Pages

January 12, 2016

Faiq's school / sekolah Faiq

Pagi-pagi lagi Fadya dah nak pegi beri makan kepada kucing. Kami terangkan pagi pegi sekolah dulu. Ok fine fine..ni ikut abang dia ni. Kami hantar Faiq, hari ni saya ikut sebab en suami cakap tiap hari Fadya tido dalam keta. Saya ikut supaya saya bole tunggu fadya dlm keta dan en suami boleh hantar faiq ke pintu kelas. Rupa-rupa fikiran lelaki lain, imamku cuma hantar di pagar sekolah ja, tak pagar pun, turun buka pintu Faiq, ok you can go, go you know the class kan..ok Faiq, Assalamualaikum sambil lambai tangan.

Saya kat tingkap keta ni duk laaa... meh mama hantar, yg en suami masuk dalam kereta. Terus nak drive ja. Saya ni duk cakap risau semalam sejam ja Faiq suakenai dengan teacher. Dah la tak pakai uniform lagi. Takut guru-guru tak kenal faiq budak mana, sesi mana. Tak boleh jadi, risau ja..lepas hantar semua. Saya pegi ke sekolah balik, minta masuk dengan guard tu, guard cakap jangan risau lepas pagar sekolah kami jaga. Saya masuk tengok Faiq ada, lega Alhamdulillah. Syukurnya perancangan Allah itu lebih baik. Saya sempat terharu bila lalu jalan ke sekolah Faiq ni cantik sangat.
The best permandangan macam dalam calender. Kalau saya ada duit pun tak kan ada sekolah cantik macam ni ini baru jalan masuk. Allah bagi the best untuk Faiq. Alhamdulillah

5 comments:

  1. Jelas kan the different between mother and father - feeling and caring punya cara berbeza. Anak akan lebih independent kalau dgn papa tapi lebih manja kalau dgn mama.

    ReplyDelete
  2. Ibu memang lebih prihatinnya berbanding ayah.Bukan kurang sayang tapi mungkin mengajar anak lebih berdikari.

    ReplyDelete
  3. Betul lah BP,sebagai ibu kita ni cukup prihatin hal2 ank wlpun kecil.
    Yalah cantek menghijau pokok2 sepanjang jln tu kan.

    ReplyDelete
  4. Bab bab anak cenggitu, cik hubby okje kadang kadang lebih perihatin BP....
    Mmg cantiklah BP....damai jer tengok

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin