Pages

February 9, 2016

Happy Family kata anak-anak

Semasa saya ingin menaip entri untuk hari ini, Faiq Fadya asyik berlarian sana sini. Sebelumnya kami keluar sekejap, dalam kereta saya berbincang denbgan en hubby tentang sesuatu.

Kami berborak sakan jugak jadi bila Faiq cuba bercakap dengan saya, saya toleh kepadanya sambil berbunyi shhhh tunggu mama cakap dengan papa dulu. Tetapi Faiq cakap mama wait, excuse me, semua Faiq sebut dengan ayat yang sangat bermakna, "nak keluarga bahagia tak" you want us to be a happy family or not., kalau nak keluarga bahagia mesti kena bersembang bersama. Saya pun dah mulalah guna ayat itu bila dia lari lari dan saya tak dapat lari bersama. Faiq terasa juga bila terpaksa bertimbang rasa kepada adiknya dan papa mama juga.

Gambar hiasan Faiq Fadya, suka dengan pokok lama macam ni
Saya ingin memesan kepada diri sendiri juga ni, tidak mahu memegang telepon sangat. Ataupun membiar anak-anak dengan tv atau tablet tanpa duduk bersama mereka. Bila bersembang, bersembang bersama dengan anak-anak jua. InshaAllah

7 comments:

  1. Pintarnya, Faiq! Senyum saya baca entry ni :)

    ReplyDelete
  2. selamat ptg dear babyP
    siapa tk nak keluarga bahagia kannnn
    itulah kdg2 kita trlalu leka dgn teknoloji sehingga terabai family sendiri

    ReplyDelete
  3. anak2 pun tahi mr, nak keluarga yg bhgia...bijak faiq.

    ReplyDelete
  4. Pesanan buat saya juga tu, tidak mahu terleka dengan telefon

    ReplyDelete
  5. bw dan follow blog ni,.. hmmmm anak2 zaman sekarang, bijak kerna genetik atau kerana persekitaran ye? Kadang2 tak tercapai akal anak2 boleh berbicara se 'kbat' dan setinggi tahap orang dewasa,.. dalam maksudnya tu, semoga kita menjadi ibu bapa yan prihatin demi anak2 tercinta.. amin..

    ReplyDelete
  6. cute Faiq..bersembang dgn anak2 satu hiburan utk ibubapa..

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin