Pages

January 30, 2016

pokok bunga kertas | bougainvillea as candy garden

Pagi ni, saya bersiap untuk ikut sekali menghantar Faiq ke sekolah ada merentas desa tetapi untuk prasekolah, aktiviti lain diadakan.

Sekali harung breakfast kat luar. Habis makan, masa nak balik umah ternampak potongan pokok bunga kertas di tepi jalan depan kawasan belukar. Saya minta imamku pusing balik. Semperna hari raya cina, jiran membersih halaman rumah agaknya. Gembiranya dapat rezeki pokok bunga yang baru saya hajat untuk membeli. Balik rumah saya bersih satu pasu yang pokok tah ke apa apa, terus tanam di dalamnya. Pokoknya besar, terkeluar ranting tu saya potong cucuk di pasu lain. Sekarang bertawakkal pokok ditanam memberi keindahan candy di rumahku syurgaku ini. InshaAllah.

Nanti saya letak pokok yang di tanam. Ini pic ambil lepas breakfast dekat tempat parking kereta.

2 comments:

  1. Berbudi pada tanah dgn penuh kasih sayang, InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Semoga hidup subur pokok kertas itu ye,cantik jika berbunga rimbun

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin