Pages

January 19, 2015

dah bersekolah/schooling


Fadya dah ke sekolah, Alhamdulillah happy je dia dengan Teacher. Bila saya datang menjemput, dia akan tunjuk apa yang dia main dan belajar. semua ditunjuknya sambil beritahu...Sebenarnya Fadya dari tahun lepas lagi bila kat restoran, dia akan ajar kita ABC ni, macam kakak saya iaitu aunty Fadya tengah makan pun dia akan tolak dagu tu tengok ABC yang dia nak tunjuk tu, atau nak kita toleh ke poster iklan yang ada ABC tu, then dia cakap la ABC sambil eja sekali macam cikgu kat kelas.

Saya tak da buat Flash card dekat Fadya masa baby, cuma saya ingat la nak ajar dia, beritahu benda yang depan mata ni, untuk apa semua. lepas tu tanya balik, tetapi sekarang, sesiapa pun dia nak ajar pula, menu ke atau flyers ke, dia tunjuk sambil mengeja.


10 comments:

  1. wah fadya pun dh sekolh ya..nmpaknya fdya suka bljr n cpt bljr...

    ReplyDelete
  2. bagusnya Fadya...minat nak belajar..
    semoga jadi anak yg bijak..:)

    ReplyDelete
  3. Betul usia macam Fadya sangat exited utk mengajar kita mengeja macam dis ekolah dan dia akan rasa she is the best. Tapi kita kena layan bagi dia happy..

    ReplyDelete
  4. sronok yer fadya gi sekolah..

    ReplyDelete
  5. gud fadya..keep it up okayh..

    ReplyDelete
  6. satu hal bebudak ni,, kalau kita ajar dia, nanti dia ajar kita balik,, frust klu ngajar bebudak macam ni hihihi,,pastu dah tak nak blajar terus main,,

    ReplyDelete
  7. alhmdulillah bagus yerr..anak saya pun sekarang sibuk nak mengajar maknya

    ReplyDelete
  8. seronok layan kanak2 baru kenal ABC...mereka dgn dunia mereka..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah Fadya berminat belajar... Bila di school boleh socialize with teachers and friends, dan macam2 boleh belajar..how fun!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin