Pages

December 11, 2014

Congrats to self / Daily battle / Perang harian

Recently, daily azam saya tu cuma tak membeli apa-apa satu pun, sejauh ni rasa dah
baru bergroufie
berjaya..semalam pun saya minta en hubby tepuk tangan  and pat on my shoulder tanda tahniah kepada saya kerana berjaya berjalan terus lepas membelek-belek barang-barang yang menarik ni...

tapi nak tergelak pula bila en hubby batuk batuk macam Fadya bila saya cadangkan kami berdua minum air kosong dalam kereta ja sebab en hubby nak duduk minum, minum air kopi ke 100 plus ke...haha.. pandai pula batuk batuk macam Fadya ya..Fadya tu bila beri air kosong khof khof terbatuk batuk...bila letak warna skit ok, minum abis...Alhamdulillah..

Ok la hari ni catitan pendek ja..nanti sambung lagi..biar kerap tapi pendek kut...in the mean time

breathe, stretch, move....:)


i manage to walk pass all the items i saw in the supermarket, i manage to keep my money safe and sound, even asked hubby to give me around of applause as congratulations to me to keep away of shopping habits...


11 comments:

  1. Hihi... kiranya dah berjayalah mengelak duit dalam purse terkeluarlah ye. Bukan mudah nak melawan macam ini kan. Apa lagi ada org yg batuk-batuk menyindir or memang betul-betul batuk ke?

    ReplyDelete
  2. Tahniah..tercapai azam utk tidak membeli sehari..:)

    ReplyDelete
  3. tahniah..berjaya juga heh..heh..

    ReplyDelete
  4. wah, keluar tanpa membeli yea, kalau saya kan, nak jalan saya tak bawak duit banyak atau tak bawak duit lansung hi hi

    ReplyDelete
  5. Congrats...minda menguasai hati..tapi bab minum air kosong tu nampaknya belum berjaya lagi...berusaha..

    ReplyDelete
  6. waaaa.... saya nak buat macam ni lah... jalan2 ke pasaraya untuk menguji tahap kekuatan hati saya mengelak dari membeli itu dan ini... shopping salah satu kegemaran saya yg sudahnya menrugikan sebab barang yg dibeli tu kengkadang takder guna apa pun

    ReplyDelete
  7. memang dugaan ni..saya dah lama ni amalkan macam ni he he..tapi dalam tak sedar duit habis juga kenkadang tu..

    jimat pun kena ada target. jangan sampai menyeksa diri tau=)

    ReplyDelete
  8. Tahniah! Saya pun nak pinjam semangat baby lah.
    Ini memang battle yang selalu tumpas hihihi

    ReplyDelete
  9. ahahaah..JM pun nk clap clap gak..bukan senang nk keep away dari something yg kita minat ehehe

    ReplyDelete
  10. Funny tang fadya batuk nmpk air kosong, air berwarna laju aje minum lol!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin