Pages

July 22, 2014

Tenang tenteram / Tranquility

(Tuhan yang membuka jalan kemenangan itu) Dialah yang menurunkan semangat tenang tenteram ke dalam hati orang-orang yang beriman - Surah Al-Fath:4

Saya terjumpa kawan sekolah saya, saya berpakaian biasa sangat kasut yang dah lama 4 tahun lamanya memang nampak buruk yang dipakai hari tu dan selalu.. Saya malu tapi saya ingat Mufti Menk cakap bila kita nak solat, kasut kita tinggal di luar sejadah kerana ingin fokus solat pada Allah tanpa ingatkan kebendaan. Bila saya analisa balik kenapa kena ingat Mufti Menk kata pula wahal saya dah buat keputusan sendiri pakai ja yang ada dan yang selesa. Dan tiada istilah persaingan dalam diri ini.  mmm manusia kan terbabas jugak :)


It is He Who sent down tranquillity into the hearts of the Believers, that they may add faith to their faith - Surah Al-Fath:4


8 comments:

  1. selesa jadi diri sendiri...sekali-sekala dress down..ada event dress up..

    ReplyDelete
  2. berpakaian bersih tutup aurat ok dah...

    ReplyDelete
  3. Same to me...I just wanna be myself...

    ReplyDelete
  4. janji selesa..pakai jer walopon yg lama..sura pun slalu gak pakai baju yg bertahun buat pegi kerja..ada yg dah lusuh..tapi sebab sedap pakai..kekadang ada jugak terasa malu pulak pakai baju ni..tp bila pikir skali lagi..lantakler orang nak kata apa..janji sedap pakai..:)

    ReplyDelete
  5. yg penting elok dan selesa....

    betul jugakkan dari pakai kasut yg mahal cantik pastu mase solat dok risau teringat2 kasut kat luar...tak guna jugak tu kan.... thanks sbb mengingatkan hal ini...muhasabah diri .....in sha Allah...

    ReplyDelete
  6. jadilah diri sendiri kan.. lg bgus

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin