Pages

April 14, 2014

Baca / Read



Salam Isnin semua blogger yang dihormati,

Hari ni tak da ideanya nak type apa, yang tahu teruja dengan collagen drink, bersarapan dengan teacher Faiq pagi ni, nampak dia pun ceria, saya bagi dia sebotol untuk cuba minggu lepas, kulitnya nampak segar.

Gambar yang diletak pun tak berkennaan, Saya baca tafsir tadi, tak da yang bersesuaian untuk entri hari ni, jap tengok lain...ok jugak yang ni menjaga hubungan sesama manusia.

Wahai sekalian manusia! Bertaqwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam), dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya - Hawa), dan juga yang membiakkan dari keduanya - zuriat keturunan - lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-yebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silaturrahim) kaum kerabat; kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu. 
Surah 4 Al-Nisa


I have lost idea to type today, there are so much plans and things to say but it has cramped here, though I have read Quran and the translation, and found this as it is good for our relation.

O mankind, fear your Lord, who created you from one soul and created from it its mate and dispersed from both of them many men and women reverence Allah through whom you demand your mutual rights. And fear Allah , through whom you ask one another, and the wombs. Indeed Allah is ever, over you, an Observer.
Surah 4:1 Al-Nisa :1

Quran.com




5 comments:

  1. ramai org lupa jaga hubungan sesama manusia..

    ReplyDelete
  2. Mudah kata jaga hubungan kasih dan sayang yg Allah anugerahkan buat kita.. moga kita sentiasa berada di landasan yg benar.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak, mudah-mudahan kita saling menjagai silaturrahim sesama insan. singgah menabung taylors sini~~~

    ReplyDelete
  4. Kita nemg kne jaga hubungan sesama kita...

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin